klik-klik

Monday, 24 January 2011

Penangan Upin & Ipin

Majaroti kanak-kanak suka tengok cerita Upin & Ipin ni. Termasuklah Iqram...Kalau tengok Iklan Upin & Ipin mesti jadi 'beku' sekejap depan TV..Kalau tengok movie plak..lagi lama Iqram 'beku' depan TV...jom layan Iqram tgk Upin & Ipin...Sound tak do...lupa nk on masa rakam this video...

video

Friday, 14 January 2011

Riccardo Sale Part 2

Entry ni dah lama ummi nak buat tapi bzz hari ni baru ada masa. Ummi shopping lagi kat Riccardo. Hasil rembatan kali ini..sila jamu mata yer.... Cooking Pot RM 419 Less 70% Stainless Steel Kitchen Scissors Rm 26.90 Less 70% Cake Server RM 12.90 Less 70%
Ummi cadang nak beli tempat letak kek, tapi yang ada 'kaki' dah habis...tinggal yang biasa jer...so tak jadilah beli...maybe next time...

Monday, 10 January 2011

CaNtIk TaK MaTa SaYa???


Cantik tak mata saya?...hehehe...Iqram suka buat mata juling macam ni... kalau kita cakap "Iqram buat mata dik"...dia pun jelinglah sampai naik juling....Ummi ambil gambar ni masa nak pergi i-city..sebelum gi, kasi Iqram ribena dulu...

Friday, 7 January 2011

My 1st Cek NuffNang


Akhirnyer..cek yang ditunggu telah tiba, Walaupun amount taklah sebanyak blogger yang lain tapi syukur Alhamdulillah dapat jugak hasil dari berblog ni.. Ummi nak ucapkan terima kasih banyak2 pada suami, saudara-mara, kawan-kawan dan para blogger2 lain kerana sudi mengklik iklan di blog Ummi...Jangan lupa lepas ni rajin2lah klik lagi yer...Nanti Ummi buat perkara yang sama pada u all jugak...Thanks semua...

Wednesday, 5 January 2011

Betul ker ni?????

Ummi macam tak percaya jer apa yang berlaku malam tadi. Al-kisahnyer Ayah kena pergi outstation macam biasa. So tinggal Ummi dan Iqram sahaja malam tadi... Kul 9 pm Iqram ajak tidur...Ummi buatkan susu, tukar pampers lepas tu tidolah...Dalam pukul 2 Ummi terjaga, tengok Iqram tido...tak nangis pulak Iqram nak susu..biasanya kul 1 am mesti dia nak susu...Ummi sambung tido lagi..sampai lah pukul 5.30 am Ummi bangun. Macam tak percaya rasanyer..Iqram tak bangun pun menyusu mlm tadi. Mungkin perkara biasa bagi sesetengah ibu yang lain...tapi bagi Ummi sesuatu yang pelik sebabnyer sebelum ni Iqram tiap2 malam mesti bangun sekali atau 2 kali untuk minum susu...tiap2 malam macam tulah rutin dia...sebab tu tengah2 malam mesti kena tukar pampers Iqram sebab dah penuh...banyak sangat minum susu...tapi malam tadi tak dengar pun dia nangis nak susu...sama ada Iqram memang tak bangun atau pun Ummi yang tak sedar Iqram menangis...Kalau Ummi yang tak sedar Iqram nangis mesti kesian kat Iqramkan?...nangis2 tapi Ummi tak sedar...Kejamkan..anak nangis nk susu pun tak dengar...Tak pun Iqram dah ubah time minum susu dia...mana tahu kan lepas ni tak yah bangun malam lagi buat susu Iqram...hehehe...boleh tido lena sampai pagi...hehehehe

Monday, 3 January 2011

1111

Hari ni adalah hari cuti...Ummi sangat suka bila cuti...duduk dekat rumah main sama Iqram... pagi-pagi lagi dah bangun ajak Iqram pegi pasar. Kesian Iqram ngantuk lagi, tapi Ummi dah kejut gi pasar... Iqram kalau ajak gi jalan...terus bangun...hehehe... basuh muka...pastu gi pasar...nak beli barang dapur...hari ni ada tetamu nak datang...sukalah Iqram tu ada kawan....susah jugak pi pasar berdua jer ngan Iqram... mana nk pilih barang, nak bawak troli...nk jaga Iqram...uhhhhh...sangat mencabar...habis beli barang balik rumah...sarapan...mandikan Iqram..lepas tu mulakan upacara 'berkuntau' di dapur bersama Iqram....hehehe...ptg tu bila tetamu dah sampai..sukalah Iqram....mandi kolamlah...main kat taman lah....semua org dah penat nak tido...dia sorang jer tak nak tido...dekat nk senja baru nk tido...org semua dah bangun...dia baru nak tido... mlm tu ada aktiviti lain plak..nak ajak tetamu pi i-city....sonok gak...ummi kali ke-2 gi sana...gi lewat skit sebab tggu ayah balik dari outstation....dalam kul 10.30 sampai i-city...jalan2...amik gambar....kul 12.30 am baru balik...mlm tadi dalam sejarah Ummi tido kul 1.30 pg....ngantuk sungguh.....tetamu yang dtg rumah ummi tu sepupu Iqram ngan pak sedara Iqram....gambar ummi tak upload lagi...batery camera kong plak...

Selamat Tahun Baru

Wahhh sudah melangkah ke tahun 2011...selamat tinggal 2010...tahun baru, azam baru...Ummi tak der azam...cuma ummi harapkan tahun ini lebih baik dari tahun sebelumnyer...ingin berjaya dan terus berjaya dalam hidup, karier, bisness dan semuanyer lah...semoga Allah murahkan rezeki kami sekeluarga...aminnn